Wij hebben veel ervaring met grote merkenportefeuilles en het beheersbaar houden van de kosten hiervan. Ook stellen wij samen in overleg met jou richtlijnen op voor correct en eenduidig (intern)merkgebruik.
Bij bijvoorbeeld een overname of een fusie is het van belang dat de merken- en modellenportefeuille die je overneemt goed wordt gecontroleerd. Door middel van een audit op de merkenportefeuille wordt gecontroleerd hoe de merk- en modelrechten van het bedrijf ervoor staan.
Overdracht, adreswijziging of een naamswijziging bij een grote merkenportefeuille? Wij hebben jarenlange ervaring met wereldwijde wijzigingstrajecten en kennen alle ins en outs, inclusief de benodigde legalisaties.
Indien jouw bedrijf tijdelijke merkenondersteuning nodig heeft dan kun je bij Bakker & Verkuijl terecht. Onze merkenadviseurs kunnen interim werkzaamheden verrichten bijvoorbeeld ter vervanging van een zwangerschapsverlof, bij ziekte of bij personeelstekort.
Je kunt je merk verkopen of een merk van iemand anders kopen. Het is belangrijk dat je je goed laat adviseren over de overdracht van een merkenportefeuille. Een merk vertegenwoordigt immers de waarde van een bedrijf, product of dienst.
Door te investeren in je merk vergroot je de waarde van je merk en dus de waarde van je bedrijf. Naamsbekendheid speelt een grote rol bij de waardebepaling van een merk. De waardebepaling van een merk wordt vaak uitgevoerd door een accountant in samenwerking met een merkgemachtigde. Wij adviseren accountants over het juridische belang van merken.
Het ontwikkelen of bouwen van een merk begint vaak bij marketingbureaus. Deze ontwikkelen de marketingstrategie van een merk, de visuele identiteit van een merk en zij adviseren over de branding. Wij adviseren marketing- en reclamebureaus over de juridische kant van een merk zodat meteen van het begin een sterk merk kan worden gebouwd. Zo worden problemen met bijvoorbeeld het onderscheidend vermogen voorkomen bij de inschrijving van een merk. Hoe wij daarin te werk gaan lees je op de pagina over merkenrecht voor reclamebureau’s.
Veel bedrijven hebben een interne juridische afdeling en/of marketingafdeling. Aan het bouwen van een sterk merk kleven juridische regels die we je graag uitleggen door middel van (in-house) kennisdeling en masterclasses.
Neem contact met ons op als je een specifieke vraag hebt.