Interview met Bas ter Schure,
Marketing- en Productmanager Den Braven
“Den Braven is een producent van tal van kitten, lijmen en polyurethaanschuimen. Je vindt onze acht productiefabrieken over de hele wereld. Ook hebben we 26 eigen vestigingen, met name in Europa, maar ook Zuid-Afrika, Zuid-Amerika en Dubai. Den Braven bestaat meer dan 40 jaar. Het bedrijf begon ooit met de productie van stopverf en is in de loop van de jaren meegegaan met de vraag vanuit de markt. Den Braven heeft een flinke groei doorgemaakt en is in 2010 overgedragen aan een private equity fund.”
“We willen groter en sterker worden met 50 procent branded business en 50 procent private label. Den Braven maakt ook heel duidelijk onderscheid in de kanalen die worden beleverd. Voor zowel de doe-het-zelf-kanalen als de markt voor de professionals laten we onze merken en productnamen wereldwijd registreren. Bakker & Verkuijl regelt dit. Niet alleen de merkregistraties zelf, maar ook het vooronderzoek waarbij ze kijken of het merk beschikbaar is. Als het merk vrij is dan kunnen we het laten registreren.”
“Toen ik vier jaar geleden bij Den Braven begon, was de wereld van het registreren van merken mij volledig onbekend. Bakker & Verkuijl ontzorgt ons op dat gebied enorm. Nu is zelfs onze pay-off, Better results through knowledge, door hen geregistreerd. We hebben samen een maandelijks overleg en bespreken dan de stand van zaken, waar lopen we tegenaan, waar liggen kansen en bedreigingen uit de markt? We kijken dan ook naar de nieuwe toetreders, vooral uit Azië, die het sterke merk met het zwaluwtje willen kopiëren. Dankzij de samenwerking met Bakker & Verkuijl weten we daar altijd een stokje voor te steken.”